Skaitau skaitau įstatymus ir kuo toliau, tuo žaliau darosi...
Padėkit padėt taška šioje situacijoje...
Įmonė nėra registruota kaip PVM mokėtoja, perkamos medžiagos, kurios apskaitoje rodomos atsargose, tai visą kainą kokia buvo sumokėta ir dedu į savikainą tu medžiagų.
Kiti patarinėja išskirti PVM, bet kiek žinau, tai ne PVM mokėtojams parduotuvėje nėra būtina sąskaita faktūra, o užtenka tik kasos čekiukio, kurio pagrindu ir yra išrašomas kasos išlaidų orderiukas, iš kurio labai sudėtinga išskirti PVM, juo labiau, kad nevisada taikomas ir 18% PVM.
Kaip elgtis? Ar teisinga ir toliau viską dėti į savikainą?
Nuo to priklauso ir apskaitos politikos dalis apie atsargų apskaitą...
Labai labai didelis iš ansktinis dėkui!
Yra toks nutarimas "Dėl mokesčiams apskaičiuoti naudojamų dokumentų išrašymo ir pripažinimo"(2002.05.29 Nr.780). Jis galioja ir PVM mokėtojams ir ne PVM mokėtojams. Jame aiškiai parašyta, kad sąnaudomis pripažįstama tik iki 500 Lt kasos aparato kvitais paremtų išlaidų per mėnesį. Visos kitos išlaidos turi būti sąskaitų arba PVM sąskaitų faktūrų pagrindu.
kur galima rasti si nutarima ir kartu PVM istatyma???
aciu
nerandu...
padekit...
numeskit kvailam daiktui nuorodas i ieskomus dokumentus...
aciu
aciu
Dowe, juk tikrai moki susirasti tinklapiuose
www.lrs.lt ar www.vmi.lt norminius aktus. Žinai ko ieškot. paieškos sistema paprasta. Kur problema ???
siaip pati ten neradau, bet kiti padejo 🙂
Stai ka dar man pavyko surasti...
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, atsižvelgdama į mokesčių mokėtojų ir apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų paklausimus dėl kasos pajamų orderių ir apskaitos dokumentų, naudojamų vieneto sąnaudoms pripažinti, bei remdamasi nuo 2004 m. gegužės 1 d. įsigaliojusio Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 9 d. nutarimo Nr. 407 ,,Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 29 d. nutarimo Nr. 780 ,,Dėl specialių apskaitos dokumentų blankų užsakymo, gamybos, technologinės apsaugos, platinimo, įsigijimo ir sunaikinimo tvarkos bei mokesčiams apskaičiuoti naudojamų apskaitos dokumentų išrašymo ir pripažinimo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2004, Nr. 56-1941, toliau – Nutarimas) nuostatomis, paaiškina:
1) Pagal Pelno mokesčio įstatymo (toliau – PMĮ) 11 straipsnio nuostatas išlaidos, kurių pagrindu pripažįstamos sąnaudos, gali būti grindžiamos tik juridinę galią turinčiais dokumentais, kurie privalo turėti visus buhalterinę apskaitą reglamentuojančių teisės aktų nustatytus privalomus apskaitos dokumentų rekvizitus. Privalomi apskaitos dokumentų rekvizitai yra nustatyti BAĮ 13 straipsnyje.
2) Išlaidos gali būti pripažintos sąnaudomis pagal kasos aparatų kvitus, jeigu prekių ar paslaugų, kurių įsigijimą patvirtina kasos aparato kvitas, vertė (įskaitant PVM) neviršija 500 litų. Finansų ministras turi teisę nustatyti papildomus išlaidų pripažinimo sąnaudomis pagal kasos aparatų kvitus apribojimus. (cia tas pats straipsnis kaip ir Nr. 470)
bet toliau dar idomiau...
3) Jeigu nefiskaliniame kasos aparato kvite nenurodytas prekės (paslaugos) pavadinimas ir kiekis, tai sąnaudoms pripažinti prie šio kvito turi būti išrašoma sąskaita faktūra arba PVM sąskaita faktūra (žr. šio rašto II dalies atitinkamai 1.8 arba 2.12 punkte nurodytus rekvizitus).
O cia jau kiek suprantu remiantis mano 1) ir 3) punktais i sanaudas deti jau nebegaliu...
O Jusu nuomone???
Ir ka man daryti su tais kuriuos ji man dave dviem kasos cekiais...??? Ant ju matyti tik sumos, jokiu pavadinimu kas ir kieno pirkta...
Lauksiu komentaro...
Tiesa kas tas fiskalinis kasos aparatas??? gal kas žinot...
Dowe, gal ir nekuklus klausimas, bet kiek laiko turi dirbi buhaltere?
Fiskalinis kasos aparatas saugo atmintyje apyvatas, be to šių kasos aparatų kvituose visada yra fiskavinis (kasos aparatą indentifikuojantis) numeris. Šiuose kvituose visada yra išskirtas PVM ( jei įmonė PVM mokėtoja) būtinai yra įmonės pavadinimas, adresas, PVM kodas, o prekės pavadinimas būna ne visada, kartais tai būna prekių grupės pavadinimas (pvz, avalynė).
Nefiskalinių kasos aparatų čekiai be sąskaitų faktūrų keliauja į šiukšlių dėžę jau nuo kokių 1996 metų vidurio. Jei sugebėjai juos įtraukti į apskaitą, tai tikrai neleidžiami atskaitymai, bet aš asmeniškai juos išmetu ir atnešusiems tokius "dokumentus" užtaisau skandalą
Dirbu dar tik metai, bet dirbu kredito unijoje ir su kasa nieko bendra neturiu, nes pas mus kitaip viskas...
Bet va paprase patvarkyt imones buhalterija ir atnesa man plikus cekius, tai ieskojau teisminio pagrindo jiems isaiskinti, kad reikia saskaitos fakturos...
kad is tu cekiu jokios naudos...
tai ir as galesiu jau kelt skandala...
aciu
Mergaitės
Baikit skandalint. Jau nuo laisvos rinkos pradžios "musuose" ėmė kilt buhalterių reputacija, pripažinimas ir atlyginimai.
"kelti skandalą" nešiuolaikiška.
cia "skandalas" perkeltine prasme 🙂
tisiog reikia kazkaip istatymus tinginciam skaityti vadovui irodyti, kad jis neteisus 🙂