Ilgalaikis turtas iš kelių sąskaitų.
Laba diena. Norėčiau jūsų patarimų, jei išeis nupasakoti situaciją. Įmonė įsigijo prietaisų (valymo įrenginiai pirkti iš tos pačios įmonės, tik išrašytos kelios pvm sąsk.faktūros, per kelis mėn.). Kaip manote ar galima pradžiai vestis tas sąskaitas ir dėti kolkas į sąsk.2018 (sąsk.sav.keitimui), o metų gale susižiūrėti, kiek tokių sąskaitų buvo ir surinkus visas sąskaitas jas sutraukti kaip į vieną IT (pvz. įvardinti nuotėkų valymo sistema). Arba dar variantas įsivedant vieną sąsk. kaip IT, vis didinti jo savikaina tomis kitomis sąskaitomis. Gal kažkokių savo variantų galite pasiūlyti?
Nu jeigu visų tų prietaisų visuma galima vertinti kaip vieną sistemą, galite sulaukti viso komplekto ir įvesti į eksploataciją kaip 1 vnt.
Manau, kad nusidėvėjimo laikotarpiai jų vienodi, tai PM atžvilgiu skirtumo nėra, ar 10 kortelių ar 1.
Bet apgalvokit remontą ir nurašymą.
PVz. kaip stalą, spintą ir 2 kėdės užpajamuoti kaip 1 vnt. "Ofiso baldai", o jei vieną iš kėdžių sulūžo, kaip tada - dalį gi savikainos nenurašysi?
Teisingai galvojat. Kai lieptas bus pastatytas, tada surašysit įvedimo į eksploataciją aktą, visas kauptas sumas perkelsit į IT savikainą ir nusidėvėjimą pradėsit skaičiuot nuo kito mėn. Dar gali prisidėt statybos-montavimo darbai, ir jie traukiami į savikainą, taigi, vien nupirktų medžiagų nepakaks, kad galėtumėt apskaityt kaip vieną IT. Sudėkit visas su to įrenginio statyba/gamyba susijusias išlaidas.
Kaip pavadinti tą sąskaitą, tai jau pati nuspręskite, tik gal pažiūrėkit artimesnę pagal pavyzdinį sąskaitų planą. Būtent 20199 nerandu nei naujame, nei sename... Bet jei tokią turit, naudokit...
Sveiki, o kaip manote būtų galima kol kas tas visas sąskaitas kaupti pvz.:"Kontrolinė atsargų sąskaita" debete (pas mus ji 20199)?
Dėkoju jums
Manau, kad nusidėvėjimo laikotarpiai jų vienodi, tai PM atžvilgiu skirtumo nėra, ar 10 kortelių ar 1.
Bet apgalvokit remontą ir nurašymą.
PVz. kaip stalą, spintą ir 2 kėdės užpajamuoti kaip 1 vnt. Ofiso baldai, o jei vieną iš kėdžių sulūžo, kaip tada - dalį gi savikainos nenurašysi?
Laba diena, aš prie tos pačios temos norėčiau pasiteirauti. Įmonė užsiema gamtinių išteklių kasyba, tačiau dabar perka įv.medž. ir gaminasi tokį lieptą. Direktorius sakė, kad dar bus sąskaitų (kol kas turiu 5 sąsk.vasario mėn.) ir gal per kovą net nepabaigs. Tai galvoju sąskaitas į apskaitą kol kas įsitraukti į kokią nors pvz: ruošiamas naudoti turtas ar nebaigta statyba. Tai korespondencijos būtų D20 ir K 443. O kaip elgtis, kai jau tas lieptas bus sustatytas t.y. kai jau turėsiu galutinai visas sąskaitas už medž. jo gamybai? Tada vestis kaip vieną ilgalaikį turtą? o nusidėv. nuo sekančio mėn.
Jei 1 variantas - kaupiat Ruošimas naudoti IT, kai surinksit pilną įrenginį įvesit į eksploatacija.
Jei 2 variantas - kiekvienas prietaisui turi būti atskira kortelė.
Labiau, kaip antras variantas, bet pagal sumas žiūrint jei vedant atskirai, ne visi prietaisai tada atitiks IT sąvoką. Pas mus jis nuo 1400 eur. O surinkus jų sąskaitas į vieną, kaip ir norėtume laikyti viena bendra sistema. Tai taip nelabai teisinga tada?
Čia gaunasi vienas prietaisas surinktas iš dalių kurie buvo pirkti atskirai? Ar pirkti atskiri prietaisai kurie vienas be kito gali veikti?
Jei 1 variantas - kaupiat "Ruošimas naudoti IT", kai surinksit pilną įrenginį įvesit į eksploatacija.
Jei 2 variantas - kiekvienas prietaisui turi būti atskira kortelė.