Įmonė nuomoja patalpas miesto centre. Vidinis kiemas - šiukšlymas aplink, klientams nėra kur privažiuoti. BUvo atlikti tokie darbai: nugriautas be leidimo pastatytas niekieno sandėliukas -lindynė,
naujai perbetonuoti laiptai prie pagrindinio įėjimo, aplink tuos laiptus išklotos trinkelės, prie išorinės pastato sienos pagal nuomojamų patalpų perimetrą išvedžiotas apšvietimas, vietoje senų neveikiančių kiemo vartų pastatyti nauji. Šie darbai vyko nuo 09 mėn. galo iki 12 mėn. vidurio. Kaina apie 9000. Kur šias sąnaudas dėti. Pas mane dar tos sąskaitos "kabo". Prisegu dok., jame yra 2 komentarai. Prašau patarkite, kurį str.taikyti. Gal kam teko susidurti, gal aš čia iš vis ne į temą. Man norėtųsi viską priskirti prie aplinkos tvarkymo, juk nieko naujo sukurta nebuvo, buvo senas šiukšlynas. Bet remonto darbų suma nemaža, o įmonė irgi nedidelė, be to metų galas ir pelno yra apie 40 tūks. Atsiprašau, kad čia litanijas prirašiau, laikiu patarimo
Tas priedėlis galioja, normatyvai lengviesiems automobiliams 4,6 ir 10 metų.
Ieva, būkit maloni, pasakykit, ar PMĮ 2001 12 20 priedėlis Nr.IX-675 dėl nusidevėjimo dar galioja ? Man nepatinka normatyvai lengviesiems automobiliams. Ačiū labai
labai ačiū už išsamų atsakymą. kaip tik noriu ir aš, ir vadovas nurašyti visą sumą. Tik bijojau, kad atrodys sąmoningas pelno mažinimas.Tačiau norėjau parašyti dėl nuomos sutarties - ji terminuota, bet po kiekvieno laikotarpio pratęsiama. Tai daroma jau eilę metų, ir koksultuodama mokesčių inspektorė pabrežė, kad tokiu atveju sutartis jau laikoma neterminuota, kadangi pagal praeiti galima numanyti, kad sutartis tęsis ilgai.
Jūsų atlikti darbai tikrai negali būti vadinami rekonstrukcija, taip pat jie neprailgino Jūsų nuomojamų patalpų tarnavimo laiko, todėl galite taikyti PMĮ 20 str. 2 dalies nuostatas ir visą darbų vertę priskirti leidžiamiems atskaitymams 2007 metais.
Bet atrodo, kad Jūs nenorite taip labai sumažinti 2007 metų pelno. Tuomet galite darbus įvardinti, kaip pagerinusius Jūsų nuomojamų patalpų savybes ir taikyti PMĮ 20 str. 3 dalies nuostatas, t.y., atskaityti iš pelno jų vertę per likusį nuomos laikotarpį, o jei sutartis neterminuota - per tam turtui taikytino nusidėvėjimo laikotarpį, bet ne trumpiau, kaip per 3 metus.
Jūs gal ne taip supratote šios dalies nuostatas arba skaitėte ne naujausią PMĮ versiją. Jei apsiprendžiate taikyti PMĮ 20 str. 3 dalį, Jūs turite pranešti patalpų savininkui atliktų darbų vertę, o jis privalo ta suma padidinti savo turto vertę ir apmokestinti ją. Kadangi tai fizinis asmuo, tai bus jo pajamos natūra, jis turės jas deklaruoti ir sumokėti 15 proc. pajamų mokestį.
Ta pačia proga norėčiau patarti nuomos sutartis sudarinėti tik terminuotas. Neterminuotas sutartis tam tikrais atvejai mokesčių administratorius gali traktuoti kaip pardavimą, ir šiaip kitų problemų gali iškilti.
Dar kaip ir tiktų PMĮ 20 str3 dalis, kur sakoma, kad jei sutartis neterminuota, tai nuomininkas ir nuomotojas per pusę dalinasi remonto sąnaudas. Kaip tai turėtų atrodyti? Diedukas į įmonės kasą įneša 4500 ? O kaip PVM ?